Återblogg: Home is where my heart is. -Om att stänga gränser

Detta inlägget skrev jag här på min blogg redan 2011. Redan då var världen åt skogen. Idag kan jag konstatera att ingenting har gått åt rätt håll. -Snarare tvärt om.

Jag ser dagligen fruktansvärda klipp på Facebook om vad som händer i exempelvis Syrien.
Kvinnor, män och deras barn. Människor som alla har en historia, som är som jag och du. Som har känslor, som har ett hjärta, som har drömmar och visioner. Människor som är som JAG OCH DU. Jag ser dagligen videos och bilder på dessa människor, barn som sitter på smutsiga sjukhussängar, apatiska av chock. Föräldrar som identifierar sina döda barn, barn som inte ens fick uppleva sin 5e födelsedag. 

Ursäkta mig. Jag vet att detta inlägg kommer vara lika provocerande idag som det var 2011. Men detta är JAG. Detta är vad jag stod för DÅ och vad jag fortfarande står för NU, sex år senare.

Och till er som inte håller med mig; Jag kommer ALDRIG bli som ni, så era åsikter är inte ens intressanta för mig. Jag kommer inte ändra min åsikt. Jag tycker att ALLA ska vara välkomna här. ALLA är värda att få leva ett tryggt liv, utan krig, svält och trauman. Inte bara vi...
 


Den 12/12-2011: "Home Is where my heart is"

-VÅR- värld håller på att falla samman, och ni oetiska kräk kan inte tänka längre än hur invandringen "ser ut i Sverige". Era själviska as! Vad ÄR ens "invandring" anyway?? Blir äcklad av bara ordet.

Om 50 år kommer det vara klimatet som skapar flyktingarna, och har ni otur kanske ni är en av dem.

Människan har inte existerat i mer än 200.000 år. Med tanke på att jorden är omkring 4,6 miljarder (4600 miljoner) år gammal, är vår tid av existens en fjärt i universum. Och under de senaste FEMTIO åren har vi förstört mer av vår planet än under hela vår tidigare existens.

Och inte nog med att vår värld håller på att kollapsa med skenande fart, ni idioter kan inte tänka på något annat än hur jobbigt ni tycker det är med att vi har "invandrare" i sverige. Som "stjäl" era pengar.

Vadå Sverige? Vad fan är ni? Ett pack revirpissande hundar?
Sedan när blev vissa delar av världen bara till för en viss typ av människor och religioner?? 
Sedan NÄR bestämde vi själva till vilken världsdel, religion eller familj vi föds i? Allt vi vet om när vi föds är att vi har kommit till VÄRLDEN, världen som borde tillhöra alla.

 

 Vi håller på att förstöra ett mirakel.


Varför existerar ens en sådan sak som främlingsfientlighet? Har folk så svårt för att acceptera andra människor för att de inte ser ut eller tänker som vi? Konflikter kommer alltid att finnas, det är en del av att vara människa.
Men att se en på människa, med annorlunda ursprung, som ett djur? Det är helt ologiskt för mig. 

Ni ska vara så jävla glada att ni ens fick ett liv, varför leva det för att förpesta andras? Varför pinka revir för ett land, i en värld som är meningen ska finnas till för alla?

Lägg er energi på att rädda vår värld, det är inget skämt. Den håller på att dö, mitt framför våra ögon, även om det inte syns på en dag. Ta hand om varandra istället för att ta kål på varandra.

För när världen rämnar så kommer ni kunna torka er i röven med era pengar.

Vi lever i EN värld. Varje land är inte en egen.
 

Kommentera här: